Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben februárban
Javult a februárban a fogyasztói bizalom az euróövezetben, ami azt jelzi, hogy mérséklődtek a több térségbeli ország adóssággondjával kapcsolatos aggodalmak.
Javult a februárban a fogyasztói bizalom az euróövezetben, ami azt jelzi, hogy mérséklődtek a több térségbeli ország adóssággondjával kapcsolatos aggodalmak.
Tizenkilenc európai országban nőtt a bizalom, míg Dániában, Hollandiában és Csehországban csökkent. Magyarországon 6 ponttal javult a Nielsen piackutató cég fogyasztói bizalmi indexe idén októberben, áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől.
Jelentősen javult a fiatalok megítélése jövőbeli anyagi helyzetüket, valamint munkalehetőségeiket tekintve a Nielsen havonta megjelenő Fogyasztói Bizalmi Indexe szerint - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel.
A német fogyasztói bizalomnak jót tett a mostanában szerény ütemű infláció az országban: a GfK piackutató intézet kedden Nürnbergben közzétett fogyasztói hangulati indexének júliusi értéke 2,9 pont lett a június hónap 2,6 pontja után.
A Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisi szinttel, a márciusinál pedig 3 ponttal magasabb – közölte a cég.
A májusi fordulópont után júniusban ismét 4 ponttal (-64,3 pontra) nőtt a GKI fogyasztói bizalmi indexének szezonálisan kiigazított értéke.
Áprilisban tovább nőtt a lakosság pesszimizmusa a GKI Fogyasztói Bizalmi Index felmérése alapján. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a 2008 telén bekövetkezett zuhanást követően idén is hónapról hónapra esik az emberek gazdasági várakozásait tükröző index értéke. Ez megfelel az EU-ban tapasztalható tendenciáknak.